Wednesday, August 13, 2008

...litt småsnakk..

Er litt lite aktivitet her for tia. Har tilbrakt endel tid på hytta - og med andre sysler enn hobbylering. men... smått pusler jeg da litt....
* * *
Har prøvd meg på den utrolig søte minikalenderen, som var trinn for trinn forklaring på, i siste nr av Ett Trykk. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder senere idag.
* * *
Jeg får smått spørsmål ang oppskrifter/mønster på ting og tang jeg lager. Når det gjelder de pulsvarmeran jeg har strikka mange av - så sitter nok mønstret bare i fingrene/hodet. Så dessverre har jeg ikke mønster til de. Det blir vel slik når man har holdt på i maaange år. Akkurat som med baking - enkelte varer blir på slump (nettopp fordi man har laget det så mange ganger/mange år, så får man det liksom i fingrene - sin "egen oppskrift" som man er fornøyd med).
Det hender jeg starter med et mønster - som f.eks til hekla blomster - hekler noen men så går jeg på en måte min egen vei...fordi jeg vil ha det litt annerledes...eller at en annen vei passer meg bedre. Slik er det bare. ;-)

No comments: