Thursday, August 13, 2009

ripsgele

Forleden dag plukka jeg rips, renska og kokte ripsgele - det ble 8 glass i ymse str. Mange syns rips er surt og bruker lite av det. Selv synes jeg det er best som gele....jeg fryser endel hele bær, med stilk, for å ha til pynting. Gele er også godt atmed kjøtt, som et alternativ til tyttebær eller rognebærgele.
Har funnet meg oppskrift på ei god og annerledes sjokoladekake, med krem og ripsgele.
* * *
Ellers, på hobbyfronten, maler jeg litt motiver. Har enda ikke fått de stemplene jeg venter på...men har vel egentlig nok av andre motiv å velge imellom...;-)

2 comments:

Aina said...

Åh, det så godt ut! Min mamma laget ofte det da vi var små, men vi brukte det som pålegg på brødskivene. Kjempegodt :O)

Tonje said...

Mmmm.. slurp.... så flink du har vært. Herlig farge og alldeles nydelig også vil jeg tro! Det er deilig å bruke av hva naturen har å gi oss, ikke sant?